Pozyskaliśmy środki na projekt e-Urząd

elektroniczny-urzad

Burmistrz Brzegu Dolnego Paweł Pirek wraz ze skarbnik Anną Gawarecką-Siewruk 7 marca podpisali  z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego umowę o dofinansowanie projektu „Rozwój e-usług dla gminy Brzeg Dolny”.  Pozyskane środki usprawnią pracę urzędu, jak również wprowadzą wiele udogodnień dla mieszkańców. 

W ramach projektu nastąpi zmiana elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją wraz ze specjalnymi nakładkami dla jednostek organizacyjnych w Urzędzie Miejskim. Zakupione zostaną zestawy komputerowe, dodatkowo pojawi się  serwer z oprogramowaniem, system back-up oraz system archiwizacji danych oraz BIP.

Nowość dla mieszkańców stanowić będzie aplikacja e-cmentarz. Przy pomocy telefonu będzie można sprawdzić, w której alejce na cmentarzu znajduje się dany grób. Pojawi się witryna e-nieruchomości, gdzie będą publikowane nieruchomości zarówno gruntowe jak i lokalowe do sprzedaży, dzierżawy oraz najmu. Wdrożona zostanie nowa usługa dla mieszkańców dotycząca e-podatków, gdzie każdy z podatników, po spełnieniu kryteriów, będzie mógł wejść na swój profil, sprawdzić swoje zobowiązania, a w przyszłości dokonać zapłaty. Rozbudowana zostanie usługa wypisu i wyrysu działki, gdzie mieszkaniec będzie mógł dokonać podglądu, wypisu i wyrysu danej działki.

Fundusze pozyskane zostały w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Kwota dofinansowania wynosi 749, 952 złotych, całość projektu opiewa na sumę 934,943 złotych. Realizacja projektu zakończy się w przyszłym roku.

 

info

Polecamy